fredag den 23. marts 2012

En stille uge og hjemmelavet fiberfyld

Det har været en håndarbejdsmæssig stille uge på campingpladsen.
Jeg har været træt og sovet en masse. Arbejdet 10 timer om dagen og sovet, når jeg havde fri.
Jeg bor i min campingvogn mandag til torsdag. Arbejder 10 timer om dagen, kører hjem torsdag eftermiddag og holder fri til mandag morgen. Det sparer mig 2½ time i bilen om dagen og giver mig en ekstra fridag. OG om aftenen har jeg al den strikketid, som jeg behøver, for der er ikke noget hus, der kalder på at blive gjort noget ved.
Men i denne her uge har jeg kun strikket en smule på Still Light tunic og har til gengæld sovet en masse. Det er usædvanligt for mig. Men jeg må jo have trængt til det. Normalt betragter jeg søvn som spildtid - dumt og usundt, jeg ved det godt.
Nå, men nu er jeg hjemme og er udhvilet. Huset er gjort rent og jeg har ryddet op i min hobbystue. Og det er her fiberfyldet kommer ind i billedet.
Jeg er sådan en, der ikke nænner at smide ud. F. eks. afklippede hæfteender. Så nu har jeg klippet fiberfyld. Jeg troede, at det kunne være i min mors gamle kaffedåse (jeg elsker gamle dåser), men der tog jeg fejl. Det er jo nærmest uhyggeligt, hvor meget det fylder, når det er klippet i stumper og stykker.

Jeg har sat min strikkemaskine op og planlægger at strikke på den i eftermiddag. (Det er noget der giver masser af rester til fiberfyld).
Jeg kan knap nok huske, hvordan man bruger maskinen. Den har stået pakket sammen siden sidste år, hvor jeg var til striksammen i FAMS - Foreningen af maskinstrikkere Danmark.
Jeg bliver nødt til at genopfriske de mest elementere maskinstrikkeregler, for lørdag og søndag er der striksammen og generalforsamling i FAMS. Og jeg vil jo ikke så gerne blive helt til grin, hvis jeg ikke en gang kan huske hvordan man slår op. Ergo må jeg smugtræne lidt............

Ingen kommentarer:

Send en kommentar