mandag den 12. marts 2012

et sammensurium

De sidste 14 dage har jeg "rodet" med lidt af hvert. Og det bærer min hobbystue stærkt præg af . Her roder HELT VILDT. Det er sjovere at rode ud end at rydde op.

Jeg har spundet polwarth for første gang. På Sonataen. Garnet er pænt nok, men det er ikke særligt blødt. Og nu skal jeg så finde på, hvad jeg skal bruge 360 meter af dette garn til. Foreløbig ender det nok på lageret.

Lørdag fandt jeg strikkemaskinen frem igen, den har ligget stille, det sidste års tid. Jeg kan knap nok huske, hvordan man betjener den. Jeg havde tænkt mig, at gå i gang med en bluse, men da jeg fik kikket nærmere på maskinstrikkegarnet fandt jeg en nederdel, som har ligget ensom og ventet på at blive færdigstrikket. Så der kom ingen bluse på maskinen - derimod blev nederdelen strikket færdig, da jeg efter en del søgen fandt frem til mine strikkenotater. Dem kan man jo ikke undvære, her tænker jeg på maskeantal og spænding o.l.
Nu ligger der en nederdel og venter på MonteringsÅge.

Jeg har også spundet på den tyrkiske håndten. Brun finuld og PINK merino. Det er blevet til det her garn



Jeg har strikket Elf Shoes af garnet + en rest grønt - og de er lige nu i vaskemaskinen, Jeg håber, at de kommmer ud perfekt valkede om en times tid.



PÅ Ravelry er jeg medlem af en gruppe http://www.ravelry.com/groups/stash-down-a-to-z
Hver måned skal vi strikke et selvvalgt projekt fra vores kø. I denne måned skal mønsteret starte med E og jeg har valgt at strikke Echo Flower Shawl og er nået til kant mønsteret, der består af 24 rækker. Det lyder jo ikke som særlig meget, men hver pind tager mig ca. 20 minutter med det nuværende maske antal - og det stiger jo for hver pind. Så der er stadig mange timers strik, før jeg er ved vejs ende. Og jeg SKAL være færdig inden måneden er omme. Garnet jeg strikker af er det lækreste bløde Lace garn.
70% baby alpaca 20%silke og 10% cashmere. MUMS siger jeg bare.

Og så er jeg igang med still light Tunic i Blackhill højlandsuld. Det er TVstrik. Glatstrik og rundt og rundt. Garnet er tyndt, så der er en masse striktimer i den tunika. Den er strikket oppefra og jeg mangler ca 20 cm på kroppen. Farven er "Blåbær".

Det var vist det, der rører sig mest har hos mig lige i øjeblikket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar